تصویر شگفت انگیز
تصویر شگفت انگیز

کیوآرکد استاتیک چیست؟

مستقیما اطلاعات را در قالب یک فرم متنی ذخیره می کند یا فرد اسکن کننده را به یک صفحه وب هدایت می کند، به همین علت کدهای استاتیک برای افرادی مناسب است که خواهان نگهداری اطلاعات دائمی خود هستند

تصویر شگفت انگیز

ویژگی های کیوار کد استاتیک!..

۱. تاریخ تولد

۲. گروه خونی

۳. رمز وای فای

۴. رمز بیت کوین

۵. ایمیل

کیو آر کد استاتیک

کیو آر کد استاتیک چیست؟ روش های ساخت و مزایای این بارکد برای انواع کسب و کار

کیو آر کد استاتیک یا (Static QR Code)، یکی از انواع بارکدهای هوشمند بوده که حاوی اطلاعات ثابت است. به این صورت، اطلاعاتی که هنگام ساخت این کیو آر کد در آن ثبت شده؛ هیچگاه قابل تغییر نبوده و برای همیشه ثابت باقی می ماند. بنابراین می توان از این کیو آر کدها برای ثبت اطلاعاتی که هیچگاه نیاز به تغییر دادنشان ندارید استفاده کنید. به عنوان مثال؛ شماره و اطلاعات تماس شرکت یا محل کار، آدرس و مسیریابی محل کارتان، آدرس وب سایت ها و یا شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت می کنید. با این حال در صورت تغییر هر کدام از اطلاعات کسب و کارتان، باید یک کیو آر کد استاتیک دیگر برای اطلاعات جدید ساخته و ثبت کنید.

کیو آر کدهای ثابت و استاتیک به صورت ماتریس های مربعی شکل برای ثبت اطلاعات ثابتی طراحی و رمزگذاری می شوند. اطلاعات بسیاری را می توان در این کیو آر کدها برای دسترسی سریع و راحت تر با مخاطبان و مشتریان خود قرار داد. نحوه ساخت و استفاده از این کیو آر کدها به راحتی برای همه امکان پذیر است. به صورتی که تنها کافی است آن را در مقابل دستگاه های اسکنر و یا QR اسکنر گوشی های هوشمند قرار داد.

ساخت کیو آر کد استاتیک

ساخت کیو آر کد استاتیک به راحتی استفاده از آن می باشد. امروزه بسیاری از سرویس و وب سایت های آنلاین وجود دارد دارد که به با هزینه ایی پایین و صرف تنها چند دقیقه زمان کیو آر کد مد نظر شما را می سازند. برای این کار تنها کافی است به سایت های ساخت کیو آر کد استاتیک مراجعه کرده و اطلاعاتی که قصد دارید به صورت بارکد درآیند را وارد کنید. پس از آن با انتخاب طرح و اندازه ی کیو آر کد، بارکد هوشمند خود را دانلود کنید. از طرفی، نرم افزارهایی اختصاصی برای ساخت کیو آرکدها وجود دارند که با صرف هزینه ایی اندک به افراد متخصص کیو آر کد شما آماده است.

یکی از نکاتی که در هنگام ساخت کیو آر مد استاتیک باید به آن توجه کنید؛ اطلاعاتی است که می خواهید در بارکد شما ثبت شود. این اطلاعات را به دقت بررسی و کنترل کنید. پس از اطمینان کامل از صحت و درستی اطلاعات برای آن بارکد بسازید. چرا که پس از ساخت آن، نمی توان اطلاعات حاوی کد را تغییر داد.

تفاوت روش های ساخت کیو آر کد استاتیک با انواع داینامیک

 

تفاوت کیو آر کد داینامیک با کیو آر کد استاتیک

تفاوت اصلی بین کیو آر کد استاتیک و داینامیک در این است که اطلاعات ذخیره شده در کدهای استاتیک قابل تغییر نیست. اما اطلاعات ذخیره شده در کدهای داینامیک قابل تغییر و به روز رسانی می باشد.

کیو آر کد استاتیک برای مواردی که نیاز به تغییر اطلاعات ندارند؛ مانند چاپ روی محصولات یا کارت ویزیت مناسب است. کیو آر کد داینامیک برای مواردی که نیاز به تغییر اطلاعات دارند؛ مانند تبلیغات، نظرسنجی ها و پرداخت های الکترونیکی مناسب است.

اطلاعات قابل ذخیره در کیو آر کد استاتیک

در ابتدای این مقاله نیز اشاره ایی کوتاه به مواردی که قابل ذخیره در بارمدهای هوشمند می باشند کردیم. در ادامه به اطلاعاتی که می توان برای دسترسی سریع و راحت تر بر روی QR کدهای ثابت یا استاتیک ذخیره کرد اشاره می کنیم.

  • آدرس های اینترنتی مثل آدرس وب سایت ها یا برخی از لندینگ پیج های خاص
  • شماره تلفن شرکت، محل کار و یا اطلاعات ویزیت و ملاقات
  • ایمیل
  • متن های به خصوصی که می خواهید به دست مشتریان و یا مخاطبان شما برسد. ( مثل متنی برای تبلیغات، مسابقه و یا کاتالوک های فروش یک محصول)
  • تاریخ و زمان برای رویدادهایی خاص
  • آدرس یا موقعیت مکانی
  • شماره کارت اعتباری
  • کدهای محصولات مختلف

در هنگام انتخاب اطلاعات برای ذخیره در کد QR استاتیک، به مواردی مثل هدف کد، اندازه و کیفیت آن نیز توجه کنید. اگر کد QR شما برای یک هدف خاص طراحی شده است، باید اطلاعات مرتبط با آن هدف را در کد ذخیره کنید. همچنین هرچه اطلاعات بیشتری در کد ذخیره کنید، کد بزرگتر می شود. از طرفی، هرچه اطلاعات بیشتری در کد ذخیره کنید، ممکن است کیو آر کد استاتیک شما کمتر قابل خواندن باشد.

مزایای استفاده از کیو آر کد استاتیک

مزایای کیو آر کد استاتیک

کیو آر کدهای استاتیک ابزارهای هوشمند، ساده و سریع برای برقراری و اشتراک گذاری اطلاعات هستند. بنابراین استفاده از آن می تواند به ارتباطات شما سهولت و یرعت بیشتری ببخشد. در ادامه نیز به برخی از مزایای استفاده از کیو آر کدهای ثابت یا استاتیک اشاره می کنیم.

  • سادگی در استفاده از QR کد: ساخت و استفاده کیو آر کدهای استاتیک بسیار ساده و آسان بوده؛ و نیازی به نرم افزار یا سخت افزار خاصی ندارند.
  • قابلیت اشتراک گذاری آسان: بارکدهای استاتیک را می توان به راحتی از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی یا سایر روش های اشتراک گذاری آنلاین به اشتراک گذاشت.
  • قابلیت ذخیره سازی و استفاده مجدد: بارکدهای استاتیک را می توان ذخیره و استفاده مجدد کرد، که این ویژگی آنها را برای کاربردهای طولانی مدت مانند تبلیغات یا بازاریابی مناسب می کند.
  • قیمت پایین: ساخت و طراحی این کدها بسیار به صرفه و ارزان است. در مواردی برخی از سایت ها هستند که به صورت رایگان بارکدهای هوشمند را برای شما طراحی می کنند. علاوه بر این هزینه ی طراحی کیو آر مد استاتیک نسبت به کیو آر کد داینامیک پایین تر است.

معایب استفاده از کیو آر کد استاتیک

  • عدم امکان تغییر اطلاعات پس از ایجاد کیو آر کد: اطلاعات ذخیره شده در کیو آر کدهای استاتیک پس از ایجاد قابل تغییر نیستند. این امر می تواند در مواردی که نیاز به تغییر اطلاعات در کوتاه مدت وجود دارد، مشکل ساز باشد. بنابراین اگر می نسبت به ثابت بودن اطلاعات خود مطمئن نیستید؛ بهتر است از انواع داینامیک بارکدها استفاده کنید.
  • محدودیت در مقدار اطلاعات قابل ذخیره: کیو آر کدهای استاتیک می توانند مقدار محدودی از اطلاعات را در خود ذخیره کنند.
  • عدم امکان ردیابی کاربران: کیو آر کدهای استاتیک نمی توانند کاربرانی را که آنها را اسکن می کنند ردیابی کنند. این ویژگی می تواند برای مواردی که نیاز به ردیابی عملکرد اطلاعات وجود دارد، مشکل ساز باشد.