QRLAND

تبلیغات دیجیتال

تبلیغات بر اساس بارکد کیو آر (QR Code)

 

تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی چیست؟

تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی از جمله اقدامات مؤثر برای کسب و کارهاست تا بتوانند برند خود را به درستی به مشتریان بشناسانند و فروش کالا یا خدمت خود را افزایش دهند. موضوع تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی آنقدر مهم و پیچیده است که بهره گیری از رهنمود های متخصصان تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی را می طلبد.

 

 

امروزه با گسترش زمان، استفاده کاربران از اینترنت و استفاده فراوان آن ها از گوشی های هوشمند یک زیر مجموعه از مدیریت بازاریابی محسوب می شود. در واقع مفهوم بازاریابی دیجیتالی را می توانیم استفاده از تمام ابزارهای دیجیتالی برای بازاریابی بیان نمود؛ پس بدین ترتیب می توان تمام ابزارهایی که در دیجیتال مارکتینگ برای گسترش بازاریابیاستفاده می شود در بازاریابی دیجیتالی نیز مورد استفاده قرار داد.

 

 

کدهای کیو. آر در ابتدا در صنعت تولید استفاده می شد و برای پاسخ های سریع کاربرد داشت. این کدها در هالیوود هم استفاده شد. مرکز هالیوود اند هایلند (Hollywood & Highland Center) در هالیوود یکی از اولین مراکز خرید و سرگرمی بود که از نسل اول این کدها با نام مایکروسافت تگ (Microsoft Tag) در کمپین برند سازی خود استفاده کرد.

این تگ ها به سرعت مورد استقبال قرار گرفت و برای دسترسی به مشتریان از طریق گوشی های موبایل، استفاده شد.

کدهای مذکور در همه ی محتواهی تبلیغاتی چاپی و دیجیتالی این مرکز استفاده می شد. این کدها به مشتریان این فرصت را می داد تا از طریق گوشی های هوشمند خود، با مرکز خرید ارتباط برقرار کنند.

این کدها مصرف کنندگان را به اپلیکیشن مخصوص مرکز خرید هدایت می کرد، جایی که آنها به برنامه ی رویدادهای داخل مرکز خرید و آخرین اخبار فروشگاه ها دسترسی داشتند. اسکن این کدها راهی راحت تر برای دسترسی به محتوای اپلیکیشن مرکز خرید بود.

همچنین اسکن این کدها مصرف کنندگان را به وبلاگ اختصاصی مرکز خرید هم هدایت می کند. جایی که عکس ها و فیلم های مختلف درباره ی مرکز خرید اشتراک گذاری شده و آدرس صفحه های این مرکز خرید در شبکه های اجتماعی مختلف اعلام شده است.

همچنین برخی موارد قابل دانلود هم در آنجا قرار داده شد تا در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. این مطالب از طریق وب سایت اختصاصی آنها هم در دسترس بود. مصرف کنندگان هم می توانستند عکس هایی که در مرکز خرید گرفته بودند را اشتراک گذاری کرده و در اختیار دیگران قرار دهند.

 

 

برنامه هایی همچون ماکروسافت تگ یا کد کیو. آر، دنیای واقعی را به دنیای اطلاعات، سرگرمی، تعامل و تجربه ی موبایلی پیوند می زنند. این کدها می توانند هر جایی نمایش داده شوند و از جمله به صورت دیجیتالی، چاپی، پاک های خرید، روی لباس، پوسترها و غیره. وقتی مصرف کننده این اسکن را انجام می دهد، می تواند یک وب سایت را باز کند، پیامک بدهد یا تلفن را بگیرند.

حال معنی واقعی بازاریابی دیجیتال چیست؟

در واقع بازاریابی دیجیتالی به زبان ساده به این معناست که شما بتوانید با ابزارهای دیجیتالی فروش آنلاین بیشتری داشته باشید برای این منظور ممکن است یک وب سایت داشته باشید که در آن محصولات خودتان را به مشتری نشان دهید وهم امکان خرید راحتر را برای آن ها فراهم نمایید دقت داشته باشید که وب سایت شما اولین مؤلفه ای می باشد که مشتری خواهد دید ودر ذهنش باقی می ماند پس اگر سرعت لود سایتتان پایین باشد مطمئناً مشتری منتظر نخواهد ماند یا اگر سایت واکنش گرایی نداشته باشید نمی توانید خاطره خوبی از خود در ذهن مشتری به جای بگذارید به این معنا که مشتری نمی تواند با گوشی همراه خود وارد سایت شما شود. ومطالب سایت را با کیفیت بالا مشاهده کند نکته دیگر آن که سعی کنید برای سئو کردن سایتتان از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید برای این منظور در اینترنت سرچ کنید تا ببینید مشتری ها چه کلماتی را برای پیدا کردن امکاناتی که در سایت شما است سرچ می کنند.

از وب سایت ها که بگذریم ایمیل ها نیز مطمئناً کمک شایانی در بازاریابی به سبک دیجیتال خواهند داشت البته درست است که امروزه بازاریابی به این طریق از رونق گذشته برخوردار نیست اما هنوز هم شرکت های بسیاری برای تبلیغ کالاهای خود از آن بهره ها می برند.

طراحی کد های QR داینامیک و استاتیک خود را به ما بسپارید

QRLAND اولین و بروزترین سایت QR ساز داینامیک در ایران

بیشتر